tiistai 10. elokuuta 2021

Kirjoittaminen ja kuntapolitiikka...

Kirjoittaminen ja kuntapolitiikka... Olen muistaakseni antanut ymmärtää aikaisemminkin, että olen aloittanut lehtien yleisönosastoihin kirjoitella 1960-luvun puolessa välissä. Kuntapolitiikkaan lähdin mukaan vuoden 2000 kuntavaaleissa. Olen itseäni yrittänyt vuosien saatossa psyykata muun muassa ajatuksella, että kirjoitan niin kauan kuin ymmärrän, mitä olen tekemässä. Toisaalta olen kuntapolitiikassa mukana niin kauan kuin se kiinnostaa ja tuntuu järkevältä/mielekkäältä. Viimeksi mainitulla osa-alueella minua tämän tästä koetellaan, se on pakko tunnustaa. Pidettyjen kuntavaalien jälkeen karsin kaveriporukkaani aika reippaasti. Olen päättänyt, että uuden valtuustokauden 2021-2025 käynnistyttyä elokuussa toteutan vastaavantyyppisen karsimisoperaation todennäköisesti edellistä laajempana. Miksi? Siksi että poistan näkökentästäni/ajatuksista kaiken epäolennaisen, lähinnä henkilöt, jotka eivät koskaan ole reagoineet teksteihini ja/tai artikkelilainauksiini. Tästä on joka tapauksessa hyvä jatkaa, keskittyä olennaiseen. Minulta on usein kysytty:"Miksi ihmeessä kirjoitan niin avoimesti omista politiikkatuntemuksistani. Eihän Kemissä juuri muut sitä harrasta?" "Ei niin mutta päättäessäni Pyhäinpäivänä 01.11.2019 seuraaviin kuntavaaleihin lähtemisestä, tein itselleni selväksi, että toimintani on avointa ja läpinäkyvää - ehdottoman rehellistä. Niin kuin ennenkin." totesin muun muassa viimeksi kysyjälle. Politiikasta myös kuntapolitiikasta on monilla aivan liian kielteinen mielikuva: Se on totaalista kähmintää, juonittelua, suhmurointia, salakähmäistä, asioiden piilottelua, nokittelua, kuppikuntaista, jne. toki näitäkin elementtejä löytyy mutta... Joka Kemissä aikoo kunnialla selvitä luottamustehtävästä nyt alkaneen valtuustokauden eli 2021-2025, on syytä lähteä avoimin mielin tekemään yhteistyötä - aidosti. Ilman henkilökohtaisia - mitä tästä on minulle hyötyä - ajatuksia. Tämä on eräänlainen pelastusoperaatio, ei kahta sanaa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti