sunnuntai 1. elokuuta 2021

Että golfia pelaamaanko...

Että golfia pelaamaanko... Olen Tokion 2020 Olympiakisojen aikana seurannut muun muassa golfia, joka hetki sitten näytti ratkenneen voittajan osalta. Toki on myönnettävä, että se on hieno laji, jota voi pelata eri ikäisenä ja monilla paikkakunnilla - täällä Perämeren pohjukassakin Kemissä ja Torniossa/Haaparannalla. Olen tästä kirjoittanut aikaisemminkin. Minulta tämän tästä tai ainakin silloin tällöin kysytään, miksi minä en ole alkanut golfia pelaamaan. Olen sanonut, että olin kauan sitten jonkin verran kiinnostunut asiasta. Siihen maailman aikaan, kun Tornioon ja Haaparannalle suunniteltiin rajalle golf-rataa. Se toteutui. Ostin golf-osakkeita sekä Suomen että Ruotsin puolelta. Jossakin vaiheessa nuo Ruotsin puolen osakkeet oli myytävä. Sen tein ja ostin niillä rahoilla Tuokkolan Joukolta Rönisch-antiikkipianon. Se piano on edelleenkin Pikkupuolella. Minulla on edelleenkin - monia vaiheita kokeneen - Tornio Golf Oy:n B-osake ja toinenkin A-osake. Tuota B-osaketta, sen vuosittaista pelioikeutta olen vuokrannut vuosikausia. Olen tukenut/sponsoroinut siltä osin golfin pelaamista. Niin - miksi itse en ole lähtenyt pelaamaan. Siksi, että en uskalla antaa sille osa-alueelle pikkurilliä. Se vie minulta todennäköisesti koko käden. Ei muuten ole pitkääkään aikaa, kun minulle sanottiin:"Lopeta nuo kuntapolitiikkatouhut ja ala pelaamaan golfia." No ne eivät aivan toisiaan poissulkevia sentään ole...

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti