maanantai 2. elokuuta 2021

2021-2024 Kuntapoliittinen seuramatka alkaa - kyllä...

2021-2024 Kuntapoliittinen seuramatka alkaa - kyllä... Valistunut, aikaansa seuraava lukija on aistinut, että olen puolentoista vuoden aikana pitänyt - sittemmin siirrettyjä - kuntavaaleja esillä kohtalaisen aktiivisesti. Luottamushenkilövalinnat ovat olleet esillä myös viimeisen vajaan kahden kuukauden aikana. Muun muassa tänään pitkästä aikaa tuttavani kanssa käydyssä puhelinkeskustelussa asia tuli esiin. Sanoin hänelle, että minä en tiedä luottamushenkilövalinnoista yhtään mitään minkään ryhmittymän osalta. Vaikka tietäisinkin, niin asia on periaatteessa julkinen vasta sitten, kun uusi valtuusto on esitetyt valinnat "siunannut" ja pöytäkirja virallisesti tarkastettu. Olen ollut kuntapolitiikassa mukana vuodesta 2000 alkaen. Juuri nämä hetket ovat mietityttäneet minua aina... Tämä on mystistä, salaperäistä aikaa, on väitetty, että "vaalitaktisista syistä" on suut pidettävä supussa... Jos toiminta olisi avointa ja läpinäkyvää, kaikkien ryhmien alustavat esitykset valittavista henkilöistä olisivat esillä ennen lopullista lukkoon lyömistä = valtuustopäätöstä. Yleensä toisten ryhmittymien esityksiin ei puututa. Kun mainitsin edellä seuramatkan, jollaisella itsekin olen vaimoni kanssa muutaman kerran, olisi reilua, että tietäisi etukäteen matkaseuran. Sama olisi näissä kuntapoliittisissa kuvioissa mukava tietää. Toki karkeasti ottaen sen tietääkin, "seuramatkalaiset" Kemin osalta ovat 168 kuntavaaleissa ehdokkaina olleet. Itse olen esittänyt omalle ryhmittymälleni - niin kuin arvatenkin muutkin ryhmämme jäsenet - muutaman vaihtoehdon mahdollisista luottamustehtävistä. Viikon, kahden sisällä olemme tietävämpiä, tuskin viisaampia...

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti