lauantai 31. lokakuuta 2020

Se on Pyhäinpäivä...

Perinteisten aamutoimien jälkeen, maailman uutisvirran selailtuani, pistin päärakennuksen takkaan tulet. Kävipä tuossa hetki sitten mielessä, että vuosi sitten Pyhäinpäivänä päätin lähteä kuntavaaliehdokkaaksi vuoden 2021 kuntavaaleissa. Siis lähes puolitoista vuotta ennen varsinaista H-hetkeä. Miksi ihmeessä niin aikaisin? Luonnollisesti siksi, että itse asia minua edelleenkin kiinnostaa ja haluan olla siinä omalla panoksellani mukana. Tiedän varsin tarkkaan, että moni ajattelee/ihmettelee, että eikö tuo jo ala sinunkin osalta riittää. Olen tuonut esiin, että kuntavaaliehdokkuudessa ei ole yläikärajaa, alaikärja on... Olen jo vuoden esiintynyt Blogisivullani ja Facebook-foorumilla kohtalaisen aktiivisesti tuoden esiin ajatuksiani, kommentoinut monia asiakokonaisuuksia. Miksi? Siksi, että lukijalla tätä kautta on mahdollisuus muodostaa oma näkemyksensä siitä, minkälaisessa arvomaailmassa kirjoittaja elää ja toimii. Varmaan monien lukijoiden mielestä olen ottanut kantaa/kommentoinut turhanpäiväistäkin mutta siltikin... Olen yrittänyt pysyä tiukasti ajan tasalla, missä mennään, omasta mielestäni siinä kohtalaisen hyvin onnistunutkin. Tiedän, että monet minua aikanaan äänestäneet eivät ole enää joukossamme. Toisaalta tiedän, että monet minunkin mahdollisesti potentiaaliset äänestäjät, ovat Suomen suurimman kuntavaalipuolueen Nukkuvat joukoissa. Siksi olen toistanut aidon huoleni äänestysprosentin alhaisuudesta. Suomessa keskimäärin neljä henkilöä kymmenestä ei äänestä kuntavaaleissa. Toisaalta olen tuonut esiin nimenomaan Kemin osalta toiveeni, että yhteisten asioiden hoitamisesta vähääkään kiinnostuneet ihmiset lähtisivät liikkeelle ja asettuisivat kuntavaaliehdokkaiksi - missä tahansa ryhmittymässä...

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti