torstai 25. huhtikuuta 2024

Tiedottaminen on tärkeä, mutta vaikea laji - kyllä...

Tiedottaminen on tärkeä, mutta vaikea laji - kyllä... Olen tästä asiasta kirjoittanut aika monta kertaa. Olen lähestynyt asiaa erilaisten yhdistysten kautta, joissa olen ollut 1970-luvun puolesta välistä alkaen. Olen vertaillut yhdistysten tiedottamista vuodesta 2000 lähtien Kemin kaupungin tiedottamiseen - mahdollisuuteen saada esim. esityslistoista ja hyväksytyistä pöytäkirjoista asiallista tietoa. Erityisesti itse jouduin/pääsin tiedottamisen kanssa tekemisiin 1990-luvun loppupuolella ja 2000-luvun alkupuolella ollessani OAJ ry:n "äänenkannattajassa" silloisen Opettaja-lehden toimitusneuvostossa muutaman vuoden. Olin ammatillisten opettajien mandaatilla mukana. Nykyisin olen vielä mukana neljässä yhdistyksessä, aktiviteetillä mitattuna kaksi tärkeintä on Länsi-Pohjan Insinöörit ry. ja Kemin Keskustan kuntayhdistys ry. ... Molemmilla on tällä viikolla - torstaina eli tänään ja huomenna eli perjantaina - sääntömääriset vuosikokoukset joihin en todennäköisesti kumpaankaan osallistu. Miten vuosikokouksissa tehdyistä päätöksistä saan aikanaan tietoa? Molemmista kokouksista minun pitäisi saada pöytäkirjojen hyväksymisen jälkeen tietoa. Tähän saakka se mahdollisuus on ollut toimitilassa/toimistolla käydä vilkaisemassa mapista paperiversiona. Todennäköisesti tulevaisuudessa voin ne lukea - vahvan tunnistautumisen myötä - myös netistä yhdistysten kotisivuilta.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti