keskiviikko 17. huhtikuuta 2024

Eräs Facebook-teksteistäni tänään...

"Aasinsilta" edesmenneestä kovanluokan poliitikosta Esko-Juhani Tennilästä tähän päivään. Esko-Juhanista on kirjoitettu viime aikoina paljon ja syystäkin -minäkin - aikaisemmin ja varsinkin sen jälkeen, kun katselimme häneen liittyvän haastattelun Ylen Areenasta vuodelta 2017. Ohjelman, haastattelusarjan nimi oli Itse asiassa kuultuna... Lapin puolustaja Esko-Juhani painotti erityisesti taustajoukkojen merkitystä muun muassa vaalikampanjoinnissa. Sana taustajoukko pistää itseäni mietityttämän lähestyvät kuntavaalit vajaan vuoden päästä 2025. Olen aikaiseminkin avoimesti kirjoittanut, minun henkilökohtaisesta kuntavaalikampanjastani on vuonna 2000, 2004, 2008, 2012, 2017 ja 2021 on puuttunut aktiivisesti toimivat taustajoukot. Minulla ei niitä yksinkertaisesti ole tai sitten ne ovat taitavasti taustalla etten edes minä sitä tiedä. Niin - totta kai Kemin Keskustan kuntayhdistyksen kuntavaaliporukka on tehnyt tasapuolisesti kaikkien - minunkin - hyväksi vaalityötä... Miksi minulla ei ole taustajoukkoja? Siksi että en ole oikeastaan mukana erilaisissa "riennoissa". Elämme pääasiassa omissa oloissamme Kemin Haukkarin Kainuunkadulla. Minulle on vuodesta 2012 lähtien ja erityisesti vuoden 2017 kuntavaalien yhteydessä annettu ymmärtää, että minun äänestäjäni ovat "vaihtaneet hiippakuntaa" eli ovat kuolleet. He ovat vain muistoina joukossamme. Edellä mainittu on peitelty vihje siitä, että ymmärtäisin lopettaa. Kemin taloudellinen tilanne on vaikea myös suuraavalla valtuustokaudella, Vaikka kuluneella valtuustokaudella on saatu paljon myönteistä aikaan, on Kemin velkataakka aivan liian suuri. Jarrumiehiä ja/tai - naisia pitäisi löytyä. Ken elää, hän näkee.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti