lauantai 12. elokuuta 2023

"Mitä sinäkin olet muka saanut Keskustassa aikaan?" totesi taannoin puolituttu "politiikkaepäilijä"...

"Mitä sinäkin olet muka saanut Keskustassa aikaan?" totesi taannoin puolituttu "politiikkaepäilijä"... Politiikkaepäilijä, joka äärimmäisessä typeryydessään lisäksi kehua retosteli, että hän ei ole käynyt koskaan äänestämässä eikä käy jatkossakaan, koska politiikka on likaista peliä ja ainoastaan oman edun tavoittelua. Niin edellä mainittu keskustelumme käväisi mielessä todetessani, että puoluekokouksia pukkaa. Enhän minä luonnollisestikaan sanattomaksi jäänyt, koska minun henkilökohtaisia tekemisiäni vahvasti epäiltiin. Kerroin hänelle, että tuskin Keskustan kannalta olen saanut kovinkaan merkittävästi aikaan mutta kemiläisten kannalta mielestäni aika lailla vuosikymmenien saatossa. Kerroin hänelle kertaukseksi, että lähdin mukaan kuntapolitiikkaan vuonna 2000 ja ollut ehdokkaana sen jälkeen kaikissa kunnallis- nykyisin kuntavaaleissa. Olin pitkään niin sanottu poliittisesti sitoutumaton henkilö Kemin Keskustan valtuustoryhmässä. Sittemmin olen muutaman vuoden ollut Suomen Keskusta rp:n maksava jäsen. Olen koko ajan ollut Kemin kaupunginvaltuuston varajäsen ja päässyt silloin tällöin valtuustokokoukseenkin. Viimeksi tiistaina 08.08.2023 Paavo Väyrysen varamiehenä. Olen aina tuonut voimakkaasti esiin sen tosiasian, että raaka/tärkeä kuntapoliittinen työ tehdään lautakunnissa. Lautakunnissa, joissa pääsääntöisesti ei puoluepolitikoida, vaan jäsenkirjat jätetään narikkaan käytävälle. Vuoden 2000 jälkeen tähän päivään mennessä olen ollut varsinaisena jäsenenä kulttuuri- sittemmin kulttuuriasian lautakunnassa, sosiaali- ja terveys- sittemin perusturvalautakunnassa - myös sen alaisessa yksilöasiain jaostossa vara- ja varsinaisena jäsenenä sekä tarkastuslautakunnassa. Pisimpään kahdessa viimeksi mainitussa lautakunnassa. Varajäsenenä olen ollut sosiaali- ja terveyslautakunnassa, teknisessä lautakunnassa ja tarkastuslautakunnassa. Tällä hetkellä eli kuluvan valtuustokauden 2021-25 loppuajan olen olen varajäsenenä ympäristölautakunnassa ja sen alaisessa lupajaostossa sekä elinvoimalautakunnassa. Tällä hetkellä minulla ei siis ole varsinaisia jäsenyyksiä lautakunnissa. Olen tämän valtuustokauden Kemin Energia ja Vesi Oy:n hallitusjäsen - yksi seitsemästä. Huomasin selvästi "politiikkaepäilijän" olemuksesta, että nyt taisin haukkua/räksyttää väärää puuta. Näin hän näytti ajattelevan. Sen verran sinnikko hän oli, että ei hän epäilyjään anteeksi pyydellyt, mutta totesi hiukan vaitonaisesti:"No on siinä ollut sinullakin tekemistä." Totesin hänelle lisäksi, että arvostan suuresti henkilöitä, jotka ovat kuntapäätännän lisäksi aluevaltuustoissa, eri puolueiden valtakunnantason päättävissä elimissä, puhumattakaan eduskuntaa ja hallitusvastuuta. Kaikki edellä mainitut alkavat olla 24/7 hommia. Niissä sitä vasta tekemistä on...

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti