sunnuntai 30. heinäkuuta 2023

Sunnuntai-iltapohdikelua - kyllä...

Sunnuntai-iltapohdikelua - kyllä... Olen tähän astisen elämäni aikana tuntenut monia lahjakkaita ihmisiä - viisaitakin ja sivistyneitäkin oman arvioni mukaan. Toki vastapainona olen tavannut myös äärimmäisen typeriä öykkäreitä, pyrkyreitä, oman edun tavoittelijoita, suoranaisia sikoja, joita en toivo enää koskaan tapaavani. Lähipiirissäkin - voi sanoa perhepiirissä - on ammatillisesti lahjakkaita ihmisiä: Vaimoni oman pukuompelualansa taitajana vielä eläkkeelläkin, pojat toinen konetekniikan/moottorien asiantuntija ja toinen ammattivalokuvaaja. Molemmat ovat toimineet pitkään myös musiikin parissa. Puhumattakaan meidän lapsenlapsistamme... Entä minä? Olen silloin tällöin päässyt irrottelemaan, että olen pyörittänyt muutakin kuin tahkoa. Se pitää paikkansa, se on totista faktaa. Olen myös julkisesti irrotellut, että teen vielä sitä, tätä ja tuota. Tänään sunnuntaina 30.07.2023 ollessani Selkäsaaren pohjoispään ja Ruutinkarin välisellä merialueella ekokalastamassa upeassa länsituuliaallokossa, toisin sanoen annoin tuulen viedä sivuttain venettäni ja minulla oli kaksi jigionkea ja kesäpilkki laahauksessa, minulle tuli omasta mielestäni oivallinen ajatus takaraivoon. Lopetan kaiken turhan haihattelun ja toiveajattelun. Edellä olevaan liittyy muun muassa: Uuden kielen opiskelu, kitaransoiton opettelu, golfin pelaamiseen orientoituminen, jne. ... Pärjään hyvin nykykielillä, otan tarvittaessa Google kääntäjän käyttöön tiukan paikan tullen, soittelen omaksi iloksi akustista kitaraa edelleen korvakuulolta, vuokraan edelleen tai myyn golf-osakkeeni pois ajatusmaailmastani, jne. ... Yritän keskittyä tästä eteenpäin nykyistä - vieläkin yksinkertaisempaan elämään - olla vaan. Siinä on riittävästi olemista. Ilmeisesti jatkan kirjoittamista entiseen tyyliin niin kauan kuin ymmärrän, mitä olen tekemässä. Ken elää, hän näkee.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti