maanantai 13. helmikuuta 2023

Pukukoodi - tärkeä asia - kyllä...

Pukukoodi - tärkeä asia - kyllä... Olen aikaisemmin kirjoittanut, että jokin sana ja/tai sanonta laukaisee minun kirjoittamisaktiviteettini. Tällä kerralla se oli tuo sana pukukoodi, joka vilahti jossakin artikkelissa. Yleisohjeita: Kunniamerkkejä kannetaan virallisissa ja yksityisissä juhlatilaisuuksissa. Tilaisuuden järjestäjä määrää pukukoodin ja sen, käytetäänkö tilaisuudessa kunniamerkkejä, jolloin kutsussa on maininta "juhlapuku ja kunniamerkit" tai "tumma puku ja kunniamerkit". Erikseen saattaa olla lisäksi maininta pienet tai suuret kunniamerkit. Olen 75+ - ikäinen ja pyörittänyt muutakin kuin tahkoa. Siksi kunniamerkkejä minullakin on, mutta en edes muista, milloin olisin päässyt/joutunut niitä käyttämään. Kukaties tilaisuus on ollut joku Insinööriliiton, Opetusalan Ammattijärjestön tai Paperi-insinööriyhdistyksen, nykyisen Puunjalostusinsinöörit ry:n tms. pääkaupunkiseudulla ollut tapahtuma. Siitä on vuosikymmeniä aikaa... Sen jälkeen työnantajani hankki minulle - ennen eläkkeelle jäämistäni - erään ritarikunnan ansiomitalin. Sekin on ollut käyttämättömänä. Viime vuonna lisäksi minulle luovutettiin Keskustan hopeinen ansiomerkki. Edellytyksenä edellisen merkin myöntämiselle on 20 vuoden ansiokas toiminta puolueen luottamus- tai muissa tehtävissä sekä vähintään 40 vuoden ikä. Vuodesta 2000 alkaen olen ollut kuvioissa mukana, joten 20 vuotta täyttyy ja tuo jälkimmäinen ehto lähes tuplana. Mahtaako sillekään tulla käyttöä. Ken elää, hän näkee. Varoituksen sana: Älköön kukaan ajatelko, että nostan itseäni jollekin jalustalle em. asialla - ei oikeastaan päinvastoin - raaka totuus on se, että tavallisella kengänkuluttajalla, "takarivin Taavilla" on loppujen lopuksi vähän käyttöä saamilleen/ansaitsemilleen huomionosoituksille. Se pukukoodista...

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti