torstai 23. helmikuuta 2023

Ajan kuluminen, oma ajankäyttö ja irtaantuminen tarpeettomasta...

Ajan kuluminen, oma ajankäyttö ja irtaantuminen tarpeettomasta... Olen käynyt läpi tietokoneeltani jotakuinkin kolmen vuoden sähköpostiviestintäni ja todennut, että aika kuluu kiivaasti, aivan liian nopeasti. Tuntuu, että monet tapahtumat olivat hetki sitten, eilen tai viimeistäänkin toissapäivänä. Olen usein tuonut esiin, että minun työkaluni on sähköposti. En puhu puhelimeen kuin aivan pakottavassa tilanteessa... Olen elänyt viimeiset rapiat kaksi vuosikymmentä vaalikausittain - kuntavaalikausittain. Nyt meneillään oleva, vuonna 2021 käynnistynyt vaalikausi lähestyy puolta väliä. Olen kiireetön ihminen. Oikeastaan minulla ei ole koskaan ollut kiire. Pyrin ennakoimaan tulevat tapahtumat riittävän ajoissa. Olen viime vuosina systemaattisesti pyrkinyt irtaantumaan - itseni kannalta - tarpeettomasta. Pöytäkalenterini on nykyään aika tyhjä. En merkitse siihen enää edes niitä aktiviteetteja, joihin minulla olisi mahdollisuus osallistua. Toki niitä on edelleen jonkin verran. Haluan edelleenkin elää rauhallista, yksinkertaista elämää vaimoni kanssa täällä Meri-Lapin Kemin Haukkarin Kainuunkadun varrella. En kaipaa mitään yllätyksiä enkä ristiriitoja minkään tahon kanssa. Siksi tuo irtaantuminen tarpeettomasta jatkuu. Katsotaan, mihin se loppujen lopuksi johtaa. Ken elää, hän näkee...

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti