perjantai 9. heinäkuuta 2021

Eräs Facebook-teksteistäni tänään...

Että mitäkö mietin? Sitä, että aina en minäkään onnistu saamaan kysymyksiini vastauksia, ehdotuksiini kommentteja enkä - omasta mielestä perin juurin yksinkertaisiin, selkeisiin ja järkeviin näkemyksiini myönteistä vastakaikua. Tuntuu siltä, että valitettavan monet ulkopuoliset ihmiset, joiden kanssa joudun tekemisiin elävät jonkinlaisessa utuisessa harhamaailmassa, jossa ei ole sijaa perinteisiin, asiallisiin toimintatapoihin. Mitä minä silloin teen, jos palikat eivät ala loksahdella "säällisessä ajassa" paikoilleen? Sellaisina hetkinä palaan ajatuksissani 1960-luvun loppupuolelle A. Ahlström Osakeyhtiön Kauttuan hienopaperitehtaalle, jossa olin opiskeluaikoina vuoromestareiden lomittajana. Muistelen tehtaan ylimestarin sanoja opiskelijoille järjestetyssä iltatilaisuudessa. Hän totesi minulle vapaasti muisteltuna muun muassa:"Aki, elämässä täytyy olla aina vaihtoehtoja. Vaikka joskus tuntuu siltä, että kaikki kaatuu päälle ja taivas putoaa niskaan. Ja niitä vaihtoehtoja on, voit olla varma - aina." Tähänastisen elämäni aikana olen opetellut niin sanotun asioiden nollaamisen. Omasta mielestä olen siinä kohtalaisen hyvin onnistunut, en jää liiemmälti "märehtimään" menneitä. Minulla on hyvin vähän niin sanottuja "elämän ja kuoleman kysymyksiä". Tein mielestäni asiallisen kuntavaalikampanjan tavoitteena tukea omalta osaltani Kemin Keskustan ryhmää teksteilläni lähes päivittäin. Odotan elokuun alkupuolta ja lähestyvän valtuustokauden 2021-2024 käytännön aloitusta...

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti