tiistai 19. tammikuuta 2021

Mitä tänään tähän asti...

Perinteisten aamutoimien jälkeen pistin päärakennuksen takkapesään klapit valmiiksi. Seuraan hetken aikaa maailmanmenoa netistä: Trumpilla on viimeinen päivä presidentinpestissä. Toivottavasti ei kehittele mitään yllätyksiä kalkkiviivoilla. Putin on kesäasuntonsa bunkkerissa Koronavirusta paossa. MM-jääkiekkokisat peruttu Valko-Venäjän Minkistä, missä lie järjestetään vai jätetäänkö väliin. Kiinassa Koronavirustapaukset nousussa. Alan orientoitumaan Ammattiopisto Lappian Hiuspysäkille lähtöön. Kyllä - olen varannut ajan klo 12 alkaen hiustenleikkuuseen ja täysparran siistimiseen. Illalla Keskustan Kemin kunnallisjärjestön hallituskokous... Kyllä - hiukset on leikattu ja täysparta siistitty. Minähän olin - taas - loppujen lopuksi klassisen miesten hiustenleikkuun näytössä ja juhlakampauksen föönausnäytössä, vaikka viimeksi sen tarpeellisuutta kritisoinkin. En halunnut siitä kieltäytyä, koska opiskelijalla olivat lähes viimeiset näytöt menossa. Hän sanoi lähtevänsä Ouluun töihin parin-kolmen viikon kuluttua. Heidi leikkasi hiukset ja siisti täyspartani jo kerran syksyllä. Näyttöä valvoi kaksi opettajaa: Leena ja Marjo. Heidi sai hyvää ohjausta/palautetta ja asiakas eli minä olin tyytyväinen, vaikka taisin jupista, että tällaista minä en kaipaa. Marjo totesi, että nyt voisit mennä vaikka vaalikuvaukseen. Pienenä yksityiskohtana kirjoitettakoon: Ollessani parransiistimisen yhteydessä lähes makuuasennossa suojapumpulit silmillä, joku kosketti olkapäätäni ja ohi kulkiessaan totesi etten tuntenut häntä. Istumaan noustuani kysyin:"Mistä tuo mies tuli?" "Tuolta toiselta puolen, peilin takaa." Heidi totesi. "Enhän minä sentään kahden peilin läpi näe." totesin ja pyysin Heidiä katsomaan varauskalenterista, kuka tuo henkilö oli... Totta tosiaan tuttu henkilö, vasemman laidan kuntapäättäjiä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti