lauantai 2. tammikuuta 2021

Mitä tänään tähän asti...

Perinteisten aamutoimien jälkeen pistin päärakennuksen takkaan tulet. Kukaties pientä lumikolan perässä kävelemistä päivemmällä eli kevyen pakkaslumen siirtelyä. Oikeastaan tänään ei taida olla muuta tekemistä. Niin - uutta pöytäkalenteria katsellessani jäin hetkeksi pohdiskelemaan, tottuuko tuohon yhden viikon esilläoloon kerralla. Tähän saakka minulla on ollut pöytäkalenterissani koko kuukausi näkökentässäni. Vilkaistuani uuden älypuhelimeni kalenterinäyttöä, siinä se kuukausi olisi "kertalaakista" näkysällä, jos siihen viitsii alkaa tarvittavia merkintöjä näpyttelemään... No niinhän siinä pääsi käymään, että näpyttelin nuo alkuvuoden sosiaali- ja terveyslautakunnan sekä tarkastuslautakunnan kokousajat kalenterin muistiin, eipä tuossa tullut hikikään. Siellä ne nyt sitten ovat varmuuden vuoksi... Niin - minulla on tunne, että joku kavereistani/lukijoistani ihmettelee, miten viitsin kirjoittaa noin mitättämästä pikkuasiasta kuin pöytäkalenterista - kalenterista yleensäkin. Minulle se ei ole pikkuasia. Miksi? Siksi, että olen vuosikymmeniä käyttänyt pöytäkalenteria ja taskukalenteria. Työssä ollessani käytin töissä pitkää, kapeaa pöytäkalenteria, jossa oli aina viikko näkyvissä. Jäätyäni eläkkeelle aloin käyttää pöytäkalenteria, jossa on ollut koko kuukausi näkyvillä. Niitä kalentereita tuli lehtitilauksien kylkiäisinä. En ole toistaiseksi käyttänyt aktiivisesti älypuhelimen kalenteria. Voi olla, että tässä rytäkässä siirryn siihen - ainakin koemielessä... Olen lisäksi käyttänyt vuosikymmeniä - niin töissä kuin kotona - A5-kokoista arkkinippua, johon päälimmäiseen olen kirjoittanut MUISTA-otsikon aivan ehdottomasti päivän/viikon tärkeimmät asiat. Tätä tapaa olen yrittänyt markkinoida muillekin...

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti