torstai 14. maaliskuuta 2024

Joka vanhoja muistelee, sitä...

Joka vanhoja muistelee, sitä... Olen tehnyt kulttuuriyhteistyötä - pääasiassa kuvataiteeseen liittyvää - Kulttuuriyhteistyöprojekti 1994 - nimikkeen alla. Siis kolmekymmentä vuotta. Olen aikaisemminkin kirjoittanut, että vuoden 2014 jälkeen projekti on ollut säästöliekillä - käytännössä jäissä. Kävi hetki sitten mielessä parinkymmenen vuoden takainen tapahtuma. Minulla oli tauluja erään yrityksen tiloissa esillä. Onnistuin kyseiselle yrittäjälle myymään muun muassa erään upean öljyväritaulun. Sanoin hänelle:"Älä kerro kenellekään, miten halvalla tämän sait ostetuksi." Hän vastasi:"En varmasti kerro, sillä saisin vastauksen, hulluko sinä olet, että olet noin paljon maksanut tuollaisesta taulusta." Edellinen vapaasti muisteltuna ja se on taivahan tosi niin kuin entinen opettajakollega tapasi sanoa tarinansa päätteeksi... Olen tehnyt tarjouksia/ehdotuksia tuntemilleni henkilöille lähinnä Facebook-foorumille pistämistäni tauluista/taideteoksista. Asia on saanut asiallista ja myötäsukaista vastaanottoa osakseen. Olen lähestynyt heitä ajatuksella/oletuksella/toiveella, että he kukaties myöhäisemmässä vaiheessa intoutuvat ostamaan muitakin tauluja. Katsotaan, miten asia etenee. Ken elää, hän näkee...

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti