tiistai 15. marraskuuta 2022

Toinen Facebook-teksteistäni tänään...

Olipa ihan unohtua! Mikä? Kerroin vaimolleni aamulla kahvitellessamme kristallinkirkkaan, selkeän unen. Kemin Kokoomus oli pyytänyt minut eduskuntavaaliehdokkaakseen ensi kevään vaaleihin. Olin luvannut vakavasti harkita asiaa. Kerroin avoimesti, että eihän tuo aivan mahdoton asia ole. Aikaahan minulla olisi ja vähän irtorahaakin vaalitaisteluun... Aamulla herätessäni pohdiskelin, mistä ihmeestä tuollainenkin uni tuli nähdyksi. Analysoin asiaa muun muassa seuraavasti: Paavo Väyrysen päätettyä luopua ehdokkuudesta, Kemissä on selkeästi hänen kokoinen aukko. Kerrattakoon nyt vielä, että olin siinä Keskustan Kemin kuntayhdistyksen vuosikokouksessa huhtikuussa puheenjohtajana, jossa yksimielisesti esitimme hänet eduskuntavaaliehdokkaaksemme. Tunnustan olevani pettynyt hänen luopumispäätökseen - varmaan moni muukin. Onneksi naapurikunnasta Tommi Lepojärvi lähti liikkeelle. Olen puhunut ja kirjoittanut vuosikymmenien aikana, että Kemistä pitäisi löytyä yli puoluerajojen ehdokas, joka jotakuinkin nauttii kaikkien luottamusta. Se on ainoa tae, saada Kemiin taas kansanedustaja. Olen seurannut Kemin Kokoomuksen nousevaa, valovoimasta nuorta poliitikkoa - ikäisekseen erittäin kypsiä ajatuksia esittävää Joni Määttää. Ymmärtääkseni ryvettymätön ja hyvä tyyppi. Hänelle toivon noviisina menestystä kevään vaaleissa. Kai tuo uniajatus liittyi myös siihen, että hän tarvitsee kokenutta tukea vaalitaisteluun. Toisaalta minulla on tällä hetkellä Facebook-kaverina Tuomisen Ritva, joka on väärän puun takaa jopa sukua minulle. Hän on ollut taannoin muun muassa Kemin Kokoomuksen puheenjohtajakin... Oli niin tai näin, elämme mielenkiintoisia aikoja...

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti