sunnuntai 28. marraskuuta 2021

Päätösten yli kävelyä ja salailua - kyllä...

Päätösten yli kävelyä ja salailua - kyllä... Olen tänään käynyt läpi jotakuinkin kaiken, ainakin suurimman osan siitä media-aineistosta, joka liittyy viime päiviä puhuttaneeseen talousalueemme murheelliseen Mehiläissotkuun. Olen itse ollut mukana kuntapäättäjänä vuodesta 2000 alkaen vaatimattomalla panoksellani. Olen ollut Kemin kaupunginvaltuuston varavaltuutettu - tälläkin hetkellä - sekä matkan varrella useiden lautakuntien jäsen. Tällä hetkellä olen perusturvalautakunnan varsinainen jäsen sekä yksilöasiain jaoston varsinainen jäsen, ympäristölautakunnan ja jaoston varajäsen, tarkastuslautakunnan varajäsen sekä Kemin Energia ja Vesi Oy:n hallitusjäsen. Kaikki tärkeitä luottamustoimia. Varajäsenen rooli on tunnettu. Valtuustokauden aikana voi tulla kutsu kokoukseen kerran tai kaksi. Varsinaisen jäsenet hoitavat pääsääntöisesti tehtävänsä erittäin säntillisesti - hyvä niin... Itse varsinaiseen asiaan. Jos saan tietooni, että niiden päätösten, joissa olen ollut mukana, yli kävellään mennen tullen, vaadin selvitystä ehdottomasti menettelylle. Jos saamani selvitys ei ole mielestäni yksiselitteisesti riittävä ja luotettava, harkitsen varmasti rooliani päätöksentekoprosessissa. Tähän mennessä minun ei ole tarvinnut pyytää ylimääräisiä selvityksiä ja hyvä niin.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti