lauantai 22. toukokuuta 2021

Joka vanhoja muistelee, sitä...

Joka vanhoja muistelee, sitä... Ensimmäisen kerran minua kysyttiin kunnallisvaaliehdokkaaksi, nykyisin kuntavaaliehdokkaaksi vuoden 1996 vaaleihin. Aluksi puhelimitse työpaikalle. Kysyjänä oli Kemin Keskustan silloinen voimahahmo Pentti Ilvesluoto entisestä Kemi Oy:stä. Kävin Pentin luona juttelemassakin sellutehtaan tutkimuslaboratoriossa. Ihan mukava tapaaminen ja asiallinen keskustelu. Pentti toi esiin toimintani ammattikoulun opettajana ja taannoisen jäähallin liikkeelle panijana Kemin Lämäreiden puheenjohtajana. Oli meillä teollisuudesta myös yhteinen tuttu, Veitsiluoto Oy:n vuoromestari Kari Korpimäki. Kari oli ollut minulla oppilaana Kemin tekussa 1970-luvun alkupuolella. Hän oli myös pitkän tovin Kemin Keskustan kuntapoliitikkona ennen Ouluun muuttamistaan. En lähtenyt vielä silloin mukaan. Sittemmin minua kysyttiin ehdokkaaksi vuoden 2000 kuntavaaleihin. Kysyjänä oli entinen oppilaani 1980-luvun alkupuolelta Kemin tekusta ja metsuriavustaja Juha Puro, liekö Pentti ollut silloinkin taustalla. Päätin lähteä mukaan, sillä olin jonkin verran seurannut Kemin kuntapolitiikkaa. Osittain sen lieveilmiöitä joutui pakostakin seuraamaan omalla työpaikallakin... Niinkuin olen aikaisemminkin kirjoittanut, tähänastinen roolini kuntapolitiikassa on ollut minulle ihan nokko, sillä on ollut myös muita aktiviteetteja. Aktiviteetteja, joista olen sittemmin viime aikoina luopunut. Nyt olisi sopiva aika panostaa kuntapolitiikkaan vähän reippaammin. Sen näkee sitten viimeistään sunnuntaina 13.06.2021 illansuussa...

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti