perjantai 27. marraskuuta 2020

Jutustelua marketin kassajonossa...

Pitkästä aikaan pääsin/jouduin kuuntelemaan mielenkiintoista keskustelua supermarketin kassajonossa. Vaikka turvaväleistä huolehdittiin ja kasvomaskit olivat kaikkien käytössä, keskustelijat olivat sen verran äänekkäitä, että kailotus taisi kuulua vähän kauemmaksi. Minulle jäi keski-ikäisten mieshenkilöiden keskustelusta sellainen tunne, että parivaljakko psyykkasi toisiaan elvistellen pörssiosakkeillaan. Ilmeisesti he tunsivat toisensa hyvin... "Minulla on nykyään kymmenen suomalaisen pörssiyhtiön osakkeita." toinen keskustelijoista totesi ja lisäsi:"Voisin mennä pääkaupunkiseudulle moneen osakeyhtiökokoukseen niin halutessani ja elellä herroiksi hotelleissa." "Vai niin - minulla on nykyään kahdenkymmenen yrityksen pörssiosakkeita. Olen ostanut muutamia uusiakin, viimeksi Finnairia. Harmi kun ostin niin vähän, irtorahaa olisi kyllä löytynyt ostoon." sanoin toinen, ilmeisesti iäkkäämpi keskustelijoista. Aistin selvästi ensin mainitun harmituksen. Keskustelu loppui kuin seinään ja em. keskustelija poistui vähin äänin takavasemmalle. Vanhempi keskustelijoista mutisi:"No mihin se nyt, minulla olisi ollut hyviä vinkkejäkin?" Minä olin turvaetäisyydellä muina miehinä...

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti