maanantai 19. helmikuuta 2024

Käsin tiskaaminen on mahtava juttu, syntyy melkein aina uusia ajatuksia - kyllä...

Käsin tiskaaminen on mahtava juttu, syntyy melkein aina uusia ajatuksia - kyllä... Myös hetki sitten. Olen aikaisemminkin kirjoittanut, että täytän syksyllä 80 vuotta, mikäli olen silloin vielä vähintäänkin samassa iskussa kuin juuri tällä hetkellä. Olen myös kirjoittanut, että tänä vuonna antivoidun entisestään Kulttuuriyhteistyöprojekti 1994 - asiassa, lähinnä haltuumme joutuneen kuvataiteen siirtämisessä - lähinnä varastosta - uusille seinille nähtäville. Sen työn olen aloittanut... Juuri hetki siten käsin tiskatessani kävi tosiaan mielessä, että yritän lähiaikoina hienovaraisesti/varovaisesti ajatuksissani profiloida Kemin kaupunginvaltuuston jäsenet. Sen tehtyäni tarjoan jokaiselle henkilökohtaisesti valitsemani taulun koekatseluun ja sitä kautta myydyksi, vuokratuksi tai lahjoitetuksi. Oikeastaan yhden profiloinnin olen jo tehnytkin. Tarjosin Anttilan Mikolle kuvataideystäväni Anatoly Sergienkon akryylityön Kosinta, joka oli severomorskilaistaiteilijoiden Anatolyn ja Ivan Voronin taidenäyttelyssä esillä Pohjolan Sanomien alakerrassa syksyllä 2006. Se oli heidän viimeinen taidenäyttely Kemissä. Sen jälkeen ajat ovat muuttuneet - valitettavasti. Oikeastaan jo ennen Mikkoa, olen kahdelle Kemin kaupunginvaltuuston nuorelle jäsenelle toimittanut sähköpostin välityksellä kuvia kuvataiteesta. Oletettavasti he asiaa vielä pohdiskelevat tykönään. Niin - tuo Mikkoon liittyvä tauluasia - ainakin mediatietojen perusteella - osui aika lailla kohdalleen. Hyvä niin. Tästä on hyvä jatkaa...

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti