tiistai 11. huhtikuuta 2023

Valtuustokauden 2021-2025 puolimatkankrouvi häämöttää - kyllä...

Valtuustokauden 2021-2025 puolimatkankrouvi häämöttää - kyllä... Kun aika kuluu kuin siivillä, on syytä hiukan muistella menneitä ja erityisesti pohtia lähitulevaa. Olen ollut vaatimattomalla panoksellani mukana Kemin kuntapäättäjänä vuodesta 2000 alkaen. Varavaltuutettuna ja useissa lautakunnissa varsinaisena ja varajäsenenä myös jaostoissa. Koko aikana - omasta mielestäni - koulutus- ja työelämätaustani ei ole tullut huomioiduksi asiallisesti lautakuntapaikkakuvioissa. Olen näkemykseni tuonut avoimesti esiin. Toki olen ollut taannoin tärkeissä lautakunnissa: Sosiaali- ja terveys- myöhemmin perusturvalautakunnassa sekä tarkastuslautakunnassa. Viime kuukausina, oikeastaan jo lähes vuoden ajan, olen aika vähän ollut Kemin Keskustan kuntayhdistyksen toiminnassa mukana, olen eräänlainen etäseuraaja. Olen kylläkin paikalla silloin kuin se on ehdottoman välttämätöntä. Vuoden 2021 kuntavaalien jälkimainingeissa saamani luottamustehtävät luonnollisesti hoidan parhaan kykyni mukaan. Käytännössä varsinaisia tehtäviä on tällä hetkellä tasan yksi. Olen aikaisemmin kirjoittanut, että pöytäkalenterini kokousten osalta on tyhjyyttää täynnä. Oikeastaan siihen on tämän vuoden puolella jo tottunut. Niin - vähän sitä lähitulevaakin: Aikataulut vuoden 2025 kuntavaaleissa Seuraavat kuntavaalit toimitetaan sunnuntaina 13.4.2025. Muut tärkeät ajankohdat ovat seuraavat: äänioikeusrekisterin tietojen poimintapäivä (missä kunnassa kukin on äänioikeutettu): 21.2.2025 ehdokashakemusten jättöpäivä: 4.3.2025 ehdokasasettelun (ml. ehdokasnumerot) vahvistaminen: 13.3.2025 äänioikeusrekisteri lainvoimainen 1.4.2025 kotiäänestykseen ilmoittautuminen päättyy 1.4.2025 klo 16 ennakkoäänestys kotimaassa: 2. - 8.4.2025 ennakkoäänestys ulkomailla: 2. - 5.4.2025 tulosten vahvistaminen: 16.4.2025 valtuustot aloittavat työnsä 1.6.2025. Aluevaalit toimitetaan samanaikaisesti. Toki sitä ennen on vielä vuonna 2024 presidentinvaalit, jotka alkavat eri puolueita hermostuttamaan/aktivoimaan. Saattaa olla, että kisaan imoittautuu niin sanottu Musta Hevonen tai joku someTikTok-hörhelö. Ken elää, hän näkee.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti