perjantai 28. huhtikuuta 2023

Eräs Facebook-teksteistäni tänään...

Että mitäkö mietin? En oikeastaan sen kummempaa mutta Vapun läheisyys palautti mieleeni taannoisen vaimoni kysymyksen:"Oletko ollut Vappumarssilla?" Olen varmaan asiasta kirjoittanut aikaisemminkin. "Kyllä olen pikkupoikana vanhempieni mukana." totesin. Kukaties olin mukana marssimassa pari kertaa... Elettiin 1950-luvun alkupuolta. Vappukulkue lähti Ritikan vanhan työväentalon, parakkimaisen "Höpölän" kupeesta Ouluntietä/"Miljoonatietä" pitkin Peurasaaren kautta Kemin keskustaan. Siellä eri puolilta Kemiä lähteneet Vappukulkueet yhdistyivät. Oli Vappupuheiden/palopuheiden aika... Nykyään meidän - minun ja vaimoni - Vapunvietto on kertakaikkisen rauhallista. Olemme yleensä kotosalla. Joskus olemme käyneet Vappuajelulla kaupungilla. Minulla on ollut jo muutamien vuosien ajan tapana kuunnella You Tube-kanavalta perinteisiä työväenlauluja. Siellä on muutamia erinomaisia lauluja melodian ja myös sanoituksen osalta.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti