lauantai 15. huhtikuuta 2023

Lähetänkö turhia sähköposteja - mielestäni en...

Lähetänkö turhia sähköposteja - mielestäni en... Olen kirjoittanut toistamiseen, että sähköposti on minun työkaluni, ollut kymmeniä vuosia. Olen lähettänyt tuhansia, kukaties kymmeniätuhansia sähköposteja tähänastisen elämäni aikana erilaisista asioista. Olen myös kirjoittanut, että en läheskään aina, oikeastaan en juuri koskaan saa sähköposteihini asiallisia vastauksia, kommentteja. Nimenomaan kuntapoliittisessa kentässä sähköposteihin vastaamattomuus on havaintojeni ja kokemuksieni mukaan valitettavan yleistä. Se kuvastaa mielestäni eräänlaista piittaamattomuutta ja ylimielisyyttä. Se on turhauttavaa. Saman havainnon olen tehnyt myös suljetussa WhatsApp-ryhmässä. Miksi edellinen taas putkahti ajatuksiini? Siksi, että olen käynyt läpi tietokoneeltani noin kahden ja puolen vuoden ajalta sähköpostejani aloittaen vanhimmista viesteistäni. En jaksanut/viitsinyt käydä niitä läpi kovinkaan pitkältä ajalta. Miksi? Siksi että vastaan tulee viestejä, joihin en ole toistettunakaan saanut vastausta. Olen myös kirjoittanut, että minä käytän erittäin vähän puhelinta. Häthätää vastaan, jos minulle soitetaan, tuntemattomiin numeroihin en yleensä vastaa. En siis lörpöttele puhelimessa, koska siitä ei jää "täpliä", dokumenttia myöhäisempää tarkastelua varten. Siksi jaksan edelleenkin toivoa: "Vastaa sähköposteihini. Kiitos. Minä en lähettele mielestäni turhia sähköposteja."

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti