maanantai 14. lokakuuta 2024

Pitkän iän salaisuus - kyllä...

Pitkän iän salaisuus - kyllä... Lööpeistä saa aina silloin tällöin lukea "tervaskantojen", iäkkäiden, tosi iäkkäiden ihmisten tarinoita pitkästä iästä. Eilen ruokapöydässä totesin vaimolleni:"Jos minulta kymmenen tai kahdenkymmenen vuoden kuluttua kysyttäisiin, mikä on minun pitkä iän salaisuus vastaisin kukaties jotakuinkin seuraavasti: "Olen saanut elää kohtalaisen rauhallista, kiireetöntä ja tavallista elämää. Joka päivä olen saanut monipuolista mutta yksinkertaista perusravintoa. Minusta on pidetty hyvää huolta. En ole murehtinut turhia." Edellä mainitut tekijät liittyvät tähänastiseenkin elämääni. Yksinkertaisia ja jokapäiväisiä asioita. Varmaam monen lukijan mielestä aika tylsää. Tietysti maailmanmenon seuraaminen ja kirjoittaminen ovat olleet viime vuosien tärkeimmät harrastukseni. Niitä olen päättänyt jatkaa niin kauan, kuin ymmärrän, mitä olen tekemässä. Toivottavasti vielä pitkään, vaikka huomisestakaan ei ole täyttä varmuutta...

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti