torstai 26. syyskuuta 2024

Kuntapoliittinen testamentti tai uusi tuleminen kerran vielä hengessä - kyllä...

Kuntapoliittinen testamentti tai uusi tuleminen kerran vielä hengessä - kyllä... Olen tästä kirjoittanut aikaisemminkin. En ollut kiinnostunut politiikasta en edes kuntapolitiikasta aikaisemmin. En ajatellut edes viimeksi mainittuun koskea pitkällä kepilläkään. Kuitenkin tiettyjentapahtumien jälkeen vuonna 2000 lähdin kuntavaaliehdokkaaksi. Olen ollut kuntavaaliehdokkaana vuonna 2000, 2004, 2008, 2012, 2017 ja 2021 siis kuusi kertaa. Olen ollut Kemin kaupunginvaltuuston varajäsen koko ajan ja työskennellyt monissa eri lautakunnissa. Tällä hetkellä olen Kemin Keskustan valtuustoryhmän ensimmäinen varajäsen, ympäristölautakunnan varajäsen, lupajaoston varajäsen ja elinvoimalautakunnan varajäsen. Joudun/pääsen varajäsenen roolissa "palokuntahengessä" osallistumaan kokouksiin, mikäli varsinaisella jäsenellä on tullut este syystä tai toisesta. Ainoa, missä en ole varajäsenenä, on Kemin Energia ja Vesi Oy:n hallitusjäsen tämän valtuustokauden. Yksi seitsemästä jäsenestä. Se on ollut mielenkiintoinen luottamustehtävä. Siinä on konkretisoitunut kaupungin päätöksentekoprosessin monimuotoisuus. Olen ottanut yhteyttä lähestyvien kunta-ja aluevaalien puitteissa useisiin potentiaalisiin kemiläisiin - tuntemiini henkilöihin - psyykaten heitä lähtemään mukaan edes kuntavaaliehdokkaaksi. Toistaiseksi on ollut tällä rintamalla aika hiljaista.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti