torstai 5. helmikuuta 2015

Elämässä kiinni-kirjan lukeminen...

Olen muutamissa aikaisemmissa blogiteksteissäni todennut, että en ole erityisen kova lukumies. Lähinnä asia koskee kirjojen lukemista. Lehtiartikkeleita ja yleisesti ottaen nykymediaa seuraan kyllä aktiivisesti päivittäin - ainakin toistaiseksi.

Mikäli saan kimmokkeen - yleensä ulkopuolisen tahon kehoituksesta - lukea jokin tietty kirja, teen sen nopeasti. Vaimoni on ollut vuosikymmeniä ahkera lukija käyttäen Kemin kaupunginkirjaston palveluja aktiivisesti hyväksi.

Hän mainitsi minulle lainaamastaan/lukemastaan otsikon kirjasta lähinnä siksi, että olen julkisestikin maininnut mm. seuraavaa: Yksi ikävä piirre minussa on. Tapanani on joskus nostaa oikean käden etusormi pystyyn aivan kuin aikanaan edesmennyt pilapiirtäjä, todella luova persoona Kari Suomalainen ja sanoa: ”Olen aina oikeassa ja kaksikymmentä vuotta aikaani edellä!” 

Olen parin päivän aikana lukenut Lippe Suomalaisen vuonna 2009 kirjoittaman kirjan nimeltään Elämässä kiinni...
Edellä mainittu kirja kertoo elävästi ja mielenkiintoisesti aviovaimon silmin Kari Suomalaisen perheen elämästä. Kirjaan mahtuu em. perheen taustoihin liittyviä monimuotoisia tapahtumia, tapahtumasarjoja. Monia traagisia tapahtumia, jotka ainakin minulle ovat olleet täysin tuntemattomia.

Kieltämättä mielikuva edellä mainitusta arvostetusta pilapiirtäjästä, persoonasta Kari Suomalaiseta saa aivan uusia ulottuvaisuuksia. Ulottuvaisuudet ovat luetun perusteella eletyn arkielämän osalta pääosin negatiivisia.

Ehkä minunkin on syytä ajoittain toteuttamaani lievää uhoa hiukan loiventaa...























Ei kommentteja:

Lähetä kommentti