tiistai 22. heinäkuuta 2014

Tietotekniikka on ihmeellistä!

Tunnustan, että en ole tietotekniikan asiantuntija. Minulle riittää, että käytössäni olevat laitteet ja ohjelmat toimivat luotettavasti. En kaipaa tietotekniikan osa-alueella mitään erikoisia hienouksia, minulle riittävät perusasiat.

Tuntuu siltä, että välillä onnistun "tumpeloimaan" painamalla jotain "hyttysenpaskan kokoista" symbolia kuvaruudulla hiirelläni ja silloin alkaa tapahtua...

Hetki sitten näin tapahtui ja tekstieni otsikot alkoivat näyttää osittain kummallisilta: Muun muassa isoa fonttia ja ään ja öön häipymistä. Avattuani tekstejä ne kuitenkin näyttivät ihan asiallisilta - ok!

Ilmeisesti olen painanut jotain käännössovellutusta. Yritän palauttaa asiat ennalleen.

Välistä tuntuu, että vanha kunnon Remington-kirjoituskone ja A4- paperiarkit olisi minulle ihan riittävä varustus tai leveätelainen Adler-kirjoituskone, jonka ostin aikanaan yhden (1) markan (mk) hinnalla...

Molemmat kirhjoituskoneet ovat erinomaisessa toimintakunnossa, tosin kirjoitusnauhat ovat varmaan kuivuneet ja uusimisen tarpeessa.

Edellä mainitulla Remington-kirjoituskoneella "hakkasin" ensimmäisen yleisönosastokirjoitukseni alkusyksyllä vuonna 1964. Niin kuin olen todennut, siitä julkaistiin vain pieni pätkä.

Em. tapahtuma on "syypää" tähän kirjoittamisharrastukseeni. Ei tämä harrastuksista ihan huonoimmasta päästä ole - oikeastaan päinvastoin...

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti