tiistai 21. toukokuuta 2024

Henkilökohtaista ajantasatietoa - kyllä ...

Henkilökohtaista ajantasatietoa - kyllä... Taannoin lupasin kirjoittaa perjantaina 26.04.2024 alkaneesta - kuin salama kirkkaalta taivaalta - henkilökohtaisesta terveysongelmasta/-prosessista. Olen aika tarkkaan lukenut selostuksia OmaKanta-sivuilta. Valtavasti ennen minulle tuntematonta terniä, jota kaikkea ole tarkkaan selvittänyt. Oletan jotakuinkin tietäväni, missä mennään. Tuskin minua on tähänastisen elämäni aikana tutkittu yhtä paljon kuin runsaan kolmen viikon aikana. Lääkärissä, oikeastaan silloinkin kontrollissa olen käynyt viimeksi vuonna 2013. Eräs käännekohta oli viime viikon tiistai eli 14.05.2024, jolloin minusta otettiin laaja verenkuva sekä ultraäänitutkimus. Nimenomaan tuossa ultraäänitutkimuksessa kävi ilmi, että virtsarakkoni ei tyhjene kunnolla. Diagnoosi Virtsaumpi... Minulle akuuttiklinikalla laitettiin kestokatetri. Se on toiminut ja siihen on nyttemmin (pakko) määräaikaisesti totutella. Virtsankulkua helpottamaan aloitettiin lääkitys. Samalla lähete urologille. Eilen tuli infoa postin välityksellä: Uudelleen verikokeissa ja virtanäyte maanantaina 17.06.2024 ja minulle on varattu aika tähystysyksikössä keskiviikkona 26.06.2024 klo 13.30. Hyvä niin, jolloin olen/olemme taas asiasta tietävämpiä. Tämä on eräänlainen jatkokertomus. Niin - se alkuperäinen määrittämätön bakteeri-infektio on edelleen "pimennossa". Kai se jossain vaiheessa selviää. No se ensimmäinen pika-arvio - keuhkokuume - osoittautui vääräksi. Jo viikon aikana olo on jotakuinkin normaali, mitä se normaali nyt sitten onkaan. Olen pitänyt puhelimeni pääosin äänettömällä enkä tästä tilanteestani ala selitellä. Toki ymmärrän, että monet saattavat olla huolissaan voinnistani. Eiköhän tästä selvitä. Kyllä "palikoita" on pakko pistää uuteen järjestykseen. Ehkä niin on ollut tarkoituskin. Niin on pakko taas mainita, että vaimoni on ollut erinomainen "sairaanhoitaja" koko tämän prosessin ajan, varmaan jatkossakin. Niin kuin päivämääristä on luettavissa, tämän kesän alkupuoli on uudelleen aikataulutettu...

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti