maanantai 23. joulukuuta 2019

Mitä tänään Joulun aatonaattona tähän asti...

Perinteisten aamutoimien jälkeen päätimme jättää päärakennuksen takan lämmittämisen väliin. 
Sen sijaan itse katselin TV 1:stä dokumenttiohjelman presidentti Urho Kekkosen viimeisistä elämänvaiheista.

Olen aikaisemminkin kirjoittanut, että Urho Kekkonen oli minun ajatuksissani ja arvomaailmassani toistaiseksi viimeinen tolkun presidentti.
Nykyisellä presidentillä Sauli Niinistöllä siihen saattaa löytyä eväitä, kunhan hän vihdoinkin oppisi sanomaan asiat suoraan ja kursailematta. 
Hän sanoo - minun mielestäni lähes aina - asiat ympäripyöreästi ja kieli keskellä suuta..Varsinkin jos liikutaan aroilla asia-alueilla esim. idänsuhteissa...

Aamukahvittelun yhteydessä totesin vaimolleni, että Suomi on mennyt kummalliseksi. Perinteiset, entisaikaiset arvot on heitetty romukoppaan.

Minun mielestäni tänäkin Jouluna uskallan kirjoittaa, että puhtaat elämänarvot ja elämän jatkuminen perustuu perheeseen. Minun arvomaailmassani avioliitto, avoliittokin on miehen ja naisen välinen asia. Näin on ollut ja näin tulee olemaan. 

Nyt muun muassa Suomessakin eletään jotain ihmeellistä, sekavaa hörhöaikaa, jossa kaikki perinteinen tuntuu olevan vierasta. Väitän, että näin ei jatku pitkään, vaan palataan takaisin arvostettuihin ja arvokkaisiin perusarvoihin.

Kaikesta huolimatta, Joulupukki on - mediatietojen mukaan - lähtenyt liikkeelle eilen Korvatunturilta ja saapuneen huomenna luoksenne.

Hyvää Joulua ja Onnellista Uutta Vuotta Kemin Haukkarin Kainuunkadulta...

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti